Magrana, antioxidant i plena de vitamines i minerals

Rica en provitamina A, vitamines del grup B i vitamina C, i amb una vida estacional curta que s’emmarca a l’inici de la tardor, la magrana és una fruita que cal tenir molt en compte per tenir una salut de campionat. En suc, afegida a amanides o al nostre kombutxa, clar que sí! De fet, és un dels components dels dos gustos que hem tret inicialment al mercat. Barrejada amb hibiscus, protagonitza la nostra ampolla de color vermell.

N’hem trobat un article on resumeix les seves propietats, signat per la nutricionista Montse Reus, a la revista digital Ets el que menges del que n’hem extret bona part de la informació d’aquest article. Us convidem a llegir-lo amb tranquil·litat si voleu ampliar la informació sobre aquesta fruita tan curiosa i amb tantíssimes propietats saludables.

Dins d’aquesta peculiar fruita hi trobem unes llavors d’un color semblant al dels robins amb més del 80% d’aigua. La magrana és baixa en sucres (31,8 Kcal per cada 100 grams), però té moltes vitamines i substàncies antioxidants com la provitamina A, necessària pel bon estat de la retina i la pell, entre d’altres. La vitamina C, que participa en la formació de col·làgen, glòbuls vermells, ossos i dents, afavoreix l’absorció del ferro dels aliments i prevé l’activitat negativa dels radicals lliures, que envelleixen l’organisme.

Així mateix, també conté vitamines del grup B, imprescindibles per al bon funcionament del sistema nerviós. La magrana destaca pel contingut de vitamina B9 (àcid fòlic), que intervé en la producció de glòbuls vermells i blancs, en la síntesi de material genètic i en la formació d’anticossos del sistema immunològic; així com en niacina, o vitamina B3, que afavoreix el funcionament del sistema digestiu, ja que actua en la conversió dels aliments en energia.

A la magrana hi trobem nombrosos minerals. Potassi, que, a més de ser imprescindible per a la transmissió i generació de l’impuls nerviós i l’activitat muscular normal, evita les rampes a les extremitats. A més, intervé en l’equilibri de l’aigua dins i fora de la cèl·lula. Calci, que té com a principal funció ajudar a construir i mantenir ossos i dents i que també intervé en els processos de coagulació sanguínia.

El magnesi també és present a aquesta fruita. Aquest mineral es relaciona amb el funcionament de l’intestí, els nervis i els músculs. A més, forma part dels ossos i les dents i millora la immunitat a més de tenir un efecte laxant suau.

Un potent antioxidant

Una altra de les propietats destacades de la magrana és el seu poderós efecte antioxidant que la fa ideal per a combatre l’envelliment cel·lular, prevenir determinats tipus de càncer i millorar la salut cardiovascular. La base científica d’aquestes propietats la trobem en el fet que, a més de minerals i vitamines, conté antocianines -enforteixen i rejoveneixen els teixits de l’organisme-, polifenols  -interfereixen en l’oxidació prematura de les cèl·lules i que actuen en la prevenció de determinats tipus de càncers, la degeneració macular i les malalties degeneratives del sistema nerviós-, àcids orgànics -tenen acció desinfectant, alcalinitzen l’orina i potencien l’acció antioxidant de la vitamina C i afavoreixen l’eliminació de l’àcid úric i de les seves sals a través de l’orina- i tanins -astringents i antiinflamatoris.

I és que havíem de fer una varietat de Mūn Kombutxa que contingués magrana sí o sí, oi?

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *